USA-Thread
- Zotto
- Lounge Ultra
- Trainingsbeginn: 2008
- Körpergröße: 180
- Körpergewicht: 80
- Sportart: Marathon
- Ich bin: Robust
Re: USA-Thread
Sein stärkster Moment der letzten 12 Jahre.
„Du musst dir aber zuerst die Frage stellen: Will Ich Sub20 laufen? Dazu gehört mehr als 3x die Woche für die Gesundheit durch die Gegend joggen. Da muss man wollen!“ (Rolli)
- Harun
- Lounge Ultra
- Ich bin: nur fürs Essen hier.
Starker Typ. Den Mist, den er teilweise verzapft, ist der Preis, für den man den Rest bekommt.
- Eric
- Administrator
- labil
- Top Lounger
- Trainingsbeginn: 2013
- Ich bin: labil
dann schau dir den post bitte wieder an, der link war die quelle für das, was ich geschrieben habe
- Harun
- Lounge Ultra
- Eric
- Administrator
Es ist doch nicht so kompliziert. Man kopiert einfach einen Teil des verlinkten Artikels und fügt dann den Link hinzu.labil hat geschrieben: zum Beitrag navigieren5. Apr 2026, 19:22 dann schau dir den post bitte wieder an, der link war die quelle für das, was ich geschrieben habe
https://www.forbes.com/sites/danalexand ... -business/
As this decade ends, we’re republishing our best work from the past 10 years, a journey that reflects Forbes’ two-fold mission: chronicle entrepreneurial capitalism—shining a light on the disruptors changing the world forever—and call out the rogues abusing the system.
In a masterpiece of reporting, Dan Alexander systemically demonstrates how Eric Trump, at the direction of his father, the future president, shifted money that was supposed to go to help kids with cancer to the Trump Organization. Following this story, New York’s attorney general announced an investigation, and Alexander’s work won a Deadline Club award for best business feature.
-
stabil
- Top Lounger
Szenario für einen möglichen Staatsstreich
Given Trump’s Easter threats to carry out new war crimes in Iran, we should think one or two steps ahead about a coup attempt connected to the war. And then deter it. (1/17)
Why is Trump so enthusiastic about destroying Iranian civilian infrastructure? It won’t win the war. It is likely for another reason: to provoke an Iranian response that Trump can use for his own purposes. (2/17)
Provocation is not a complex form of politics. Let’s not imagine Trump is not smart enough to have thought of this. He is. And exploiting a wartime incident to try to seize total power is normal tyrannical behavior. It’s on us not to dodge that historical fact. (3/17)
So thinking one step ahead. The purpose of the new war crimes is likely to induce Iran to carry out a terrorist attack inside the United States. (4/17)
Then Trump can shift the focus from a lost war abroad to a crisis at home, and try to shift the armed forces to US cities. (5/17)
The fact that Hegseth is still secretary of defense points in the same direction. He has shown himself to be laughably unfit to run a foreign war. But he is a person — perhaps the only person around — who would be enthusiastic about a self-invasion. (6/17)
Again, if that seems odd to you, you are already inside the scenario, making it more likely. Trump is an admirer of Putin. This is exactly how Putin came to power: a terrorist attack in Russia that could be blamed on Muslims. (7/17)
Now think two steps ahead. Iran does not have to do anything. Trump and his accomplices could themselves stage an incident inside the US and blame Iran. The American war crimes would make the false flag seem plausible. (8/17)
Again, please resist the urge to dismiss this scenario. In Trump’s world this is absolutely normal politics. The 1999 terrorist attack that brought Putin to power was a false flag. The Russian secret services bombed apartment buildings and killed Russians. (9/17)
Whom else does Trump openly admire? Orbán. And right at this very moment Orbán is carrying out a false flag terrorist incident to stay in power. Facing elections he is bound to lose, he has claimed to have foiled a terrorist plot. (10/17)
These things only work when people choose to go along. If we deny that such a thing is possible we invite it. When we think it through and talk about it we deter it. (11/17)
There are many answers to self-terrorism: sketching out the scenario so others see it; preparing not to obey unlawful orders; preparing as a journalist only to write what you know rather than what the president says; (12/17)
(Continuing the many answers to self-terrorism): preparing as lawyers and judges to prosecute coup plotters for their crimes; preparing as citizens to protest. (13/17)
Trump is in a very weak position, and a terrorist incident would be a desperate move. But it will work if we sleepwalk, look away, and let it happen. (14/17)
Neutrality is not possible here. Either we deny such things are possible (as they unfold!) and become silent accomplices, or we lean forward, keep our eyes open, and prepare to act. (15/17)
Prepare to take action on May First. Protests show awareness and they deter the worst. (16/17)
-
Ever Sore
- Lounger
- Ich bin: eine transgene Maus
But he [Hegseth] is a person — perhaps the only person around — who would be enthusiastic about a self-invasion.
lol
If we deny that such a thing is possible we invite it. When we think it through and talk about it we deter it.
Mit dem ersten Satz hat er sicher Recht. Beim zweiten Satz befürchte ich Wishful Thinking, denn das Volk denkt einfach nicht in den Dimensionen der korrupten Elite.
- Zotto
- Lounge Ultra
Die meisten hier können mit Timothy Snyder wahrscheinlich nichts anfangen und halten ihn für einen Spinner. Spricht meiner Meinung nach Bände für die Zustände in Amerika, wenn ein Intellektueller seines Kalibers sich solch ein Szenario ausmalt und publiziert.
„Du musst dir aber zuerst die Frage stellen: Will Ich Sub20 laufen? Dazu gehört mehr als 3x die Woche für die Gesundheit durch die Gegend joggen. Da muss man wollen!“ (Rolli)
- Gurkenplatzer
- Taktische Gurke
- Körpergewicht: 83
- Sportart: Judo/BJJ
- Lieblingsübung: Hexbar DL
- Ich bin: Vlad der Pfähler
Finde es schön, wie da eine subtile Beleidigung mitschwingt.Zotto hat geschrieben: zum Beitrag navigieren7. Apr 2026, 09:56 Die meisten hier können mit Timothy Snyder wahrscheinlich nichts anfangen und halten ihn für einen Spinner. Spricht meiner Meinung nach Bände für die Zustände in Amerika, wenn ein Intellektueller seines Kalibers sich solch ein Szenario ausmalt und publiziert.
-
AlexKettererFPS
- Lounger
man kann heut bei deutschen schon froh sein, wenn sie nicht Oliver Welke oder Böhmermann zitieren. Man muss auch positive Entwicklungen anerkennenGurkenplatzer hat geschrieben: zum Beitrag navigieren7. Apr 2026, 13:48Finde es schön, wie da eine subtile Beleidigung mitschwingt.Zotto hat geschrieben: zum Beitrag navigieren7. Apr 2026, 09:56 Die meisten hier können mit Timothy Snyder wahrscheinlich nichts anfangen und halten ihn für einen Spinner. Spricht meiner Meinung nach Bände für die Zustände in Amerika, wenn ein Intellektueller seines Kalibers sich solch ein Szenario ausmalt und publiziert.
- Zotto
- Lounge Ultra
Klingt ziemlich nach Völkermord, aber bin auch kein Experte in Fascho-Sprech. 
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
- Harun
- Lounge Ultra
"and it’s going to be the greatest. believe me, the greatest anyone has ever seen."
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
- Certa
- Lounge Inventar
Warum schreibt er im letzten Satz "god bless the great people of Iran", wenn er die alle töten will im ersten Satz?
- Linksanwalt
- Top Lounger
Vielleicht meint er nur die extremistischen Islamisten damit..?Certa hat geschrieben: zum Beitrag navigieren7. Apr 2026, 15:16 Warum schreibt er im letzten Satz "god bless the great people of Iran", wenn er die alle töten will im ersten Satz?